|  | 

Ekonomia

Narady wytworcze

rp_windykacja3.jpgNowa instytucjonalna forma udziału załogi w zarządzaniu przedsiębiorstwem w ZSRR; podstawę działalności stanowi statut uchwalony przez Radę Ministrów i Wszechzwiązkową Centralną Radę Związków Zawodowych w lipcu 1958; powoływane są w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 100 pracowników; składają się z wybranych w jawnym głosowaniu przedstawicieli oddziałów i wydziałów przedsiębiorstwa, z delegatów komitetu związków zawodowych, organizacji partyjnej i komsomolskiej oraz dyrekcji przedsiębiorstwa; załoga ma prawo odwoływania członków: bieżącą pracą organizacyjną kieruje prezydium w składzie 5?15 osób; ogólne kierownictwo sprawują związki zawodowe, do których należy bieżąca kontrola realizacji wniosków i zaleceń narad. Uprawnienia: 1. udział w opracowywaniu i ocenie wykonania bieżących i perspektywicznych planów produkcyjnych; 2. omawianie spraw dotyczących organizacji produkcji, problemów norm pracy i płac; 3. uchwalanie wniosków i zaleceń dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem oraz pracy dyrekcji; 4. omawianie planów budownictwa przemysłowego ) mieszkaniowego, urządzeń socjalnych oraz urządzeń bhp. We wszystkich tych sprawach narada ma prawo podejmowania wniosków i zaleceń w stosunku do dyrekcji przedsiębiorstwa zgodnie z przepisami prawa i obowiązującym planem. Dyrekcja przedsiębiorstwa obowiązana jest składać naradzie okresowe sprawozdanie z pracy przedsiębiorstwa oraz realizować jej wnioski i zalecenia. Narady zbierają się nie rzadziej niż l?2 razy w kwartale; uchwały podejmowane są większością głosów, z tym że konieczna jest obecność 2/3 członków; co najmniej raz w roku narada składa sprawozdanie ze swej działalności przed załogą.

Najnowsze wpisy o biznesie:

narady-wytworcze

ABOUT THE AUTHOR

Zobacz także:

  • Marketing szeptany w internecie: skuteczne narzędzie dla biznesów online

    Marketing szeptany w internecie: skuteczne narzędzie dla biznesów online

    Wstęp Marketing szeptany, znany także jako marketing wirusowy, to strategia marketingowa polegająca na rozpowszechnianiu informacji o produkcie lub usłudze za pomocą przekazu ustnego. W dzisiejszych czasach zyskał on na popularności w internecie, gdzie jego zasięg może być znacznie większy niż w tradycyjnym świecie. W artykule tym omówimy, czym jest marketing szeptany w internecie i jakie

  • Upadłość konsumenta – przyczyny, skutki i procedura

    Upadłość konsumenta – przyczyny, skutki i procedura

    Wstęp Upadłość konsumenta to sytuacja, w której osoba fizyczna nie jest w stanie spłacić swoich długów, co prowadzi do ogłoszenia jej upadłości przez sąd. Jest to proces skomplikowany i wymagający dużej wiedzy prawniczej, dlatego przed podjęciem decyzji o złożeniu wniosku o upadłość konsumenta, warto się dokładnie zastanowić nad swoją sytuacją finansową. Przyczyny upadłości konsumenta Przyczyn